Magic the Gathering
Magic the Gathering2825 medlemmer 1 online

Brugernavn:

Password:


Bliv medlem
Glemt password?

Søg DanskMagic
Søg kort:

Søg medlem:

Søg by:
Søg i forummet:

Søg regler:

Søg deck:
FORUMMET Start | Nye indlæg | Søg | Private boards  
REGELSPøRGSMåL Loam Dweller + Kodama's Reach ... Nybegynder fra den gamle skole ...
Spørgsmål fra dumme lille mig:P
Senest læste indlæg: 03:03:02, 21/9 -19. læst 3270 gange.
hentho
MEDLEM
Galten kommune
@dam s. 6/4 -12

3 emner
5 svar

Spørgsmål fra dumme lille mig:P 18:06:32, 5/12 -13  
Hejsa.
Har nogle få spørgsmål til jer.

Hvis vi tager Zarichi tiger. Den ability, kan jeg bruge den hver runde eller kun EN gang?

Jeg har fået et meget stærkt kort i en booster men jeg er ikke sikker på et af de Key word der er: Purphoros, God of the Forge. Indestructible - Jeg har læst lidt om det, men jeg er stadig lidt forvirret. Gør det at det kun er spells der kan dræbe den, eller skal man give kort der giver den skade som fx :Explosive Impact? Jeg har hørt noget med at det er kun hvis den får under 0 liv at den dør, men tæller det også at give den et spell der giver den -5/-5, dør den af det, eller er det bare så den kan dræbes med kun 1 dmg?

Skal også lige værer sikker. Hvis jeg bruger Explosive Impact på et 6/6 monstre. bliver den så for evigt på 6/1? og hvis det nu var et 5/5 monstre jeg brugte det på, så vil den dø, ik?

Tak på forhånd!

Geerth
MEDLEM
Skive kommune
@dam s. 9/3 -10

1 emner
7 svar

1. Zarichi Tiger skal tappes (dre... 12:21:46, 7/12 -13  
Zarichi Tiger skal tappes (drejes 90 grader ), når du bruger den - derfor kan du alt andet lige kun bruge den en gang hver tur - den skal så untappes i dit upkeep, dvs. før du trækker et kort.

Purphoros er indestructible, hvilket vil sige, at han ikke kan blive 'destroyed' - han er derfor ligeglad med spells, der siger 'destroy target creature' (Doom blade, fx). Han er også ligeglad med damage, om det er fra andre creatures eller fra spells er ligemeget. Hvis nogle kaster Explosive Impact på ham, vil han være ligeglad. Hvis nogen kaster ti Explosive Impacts på ham, vil han stadig være ligeglad - damage KAN ikke slå ham i hjel.

Derimod vil han dø, hvis han får 0 i toughness. -5/-5 vil slå ham i hjel med det samme. Hvis han få -4/-4 og en damage vil han stadig ikke dø - for så ville det stadig være damagen, der slog ham ihjel, og det kan den jo ikke.

De måder, man kan slippe af med ham på er: exile (så forsvinder han fra spillet), sacrifice (hvis du vælger at ofre ham, dør han, om han er indestructible eller ej), counter, tvinge ham op på hånden eller ind i biblioteket.

Hvis et almindeligt 6/6 monster for fem damage vil den beholde de fem damage indtil slutningen af turen (det såkaldte clean-up step). Så en ekstra skade vil slå det ihjel, indtil turen slutter, hvorefter den sletter den skade, den har fået denne tur, og skal have seks nye for at dø af det.

Håber det hjalp lidt.

MVH
Geerth

Opdateret: 12:22:44, 7/12 -13
hentho
MEDLEM
Galten kommune
@dam s. 6/4 -12

3 emner
5 svar

2. Mange tak for svaret. Jeg fik ... 21:30:46, 7/12 -13  
Mange tak for svaret. Jeg fik svar på det hele, og ved nu at jeg skal have den tiger med i mit deck ;)
Tak igen!
hentho
MEDLEM
Galten kommune
@dam s. 6/4 -12

3 emner
5 svar

3. Upsi... Glemte næsten at spørg... 11:45:58, 8/12 -13  
Upsi... Glemte næsten at spørger om, når det står: " Deals 2 damage ti each opponent." Er det så skade 2 til den player man spiller imod, eller er det den player man spiller imods monstre??
Og det med at få 0 i toughness. Dør normale monstre også af et spell det giver dem -5/-5 until ind of turn, eller bare for evigt, eller gør det dem bare nemmer at nakke??
Tak igen på forhånd ;==
Aben
MEDLEM
Århus kommune
@dam s. 29/5 -08

4 emner
203 svar

#6 PT Points Yearly
#2 PWP Seasonal
#2 PWP Yearly
#2 PWP Lifetime

4. Hvis der står "Damage to each ... 15:30:44, 8/12 -13  
Hvis der står "Damage to each opponent" så som på Guttersnipe, så er det kun alle dine modstandere som får skade. Det er formuleret på denne måde for at understøtte multiplayerspil så den i det tilfælde ville give skade til alle dine modstandere. Hvis dine modstanders dyr får skaden skal det nok stå angivet på kortet, så som på Pyroclasm

Hvis et monster har 0 eller mindre i toughness på hvilket som helst tidspunkt, så dør det. Så hvis du kaster en Pull Under på et dyr som har 5 eller mindre i toughness dør det.
SKIFT TRÅD TIL