Magic the Gathering
Magic the Gathering2920 medlemmer 0 online

Brugernavn:

Password:


Bliv medlem
Glemt password?

Søg DanskMagic
Søg kort:

Søg medlem:

Søg by:
Søg i forummet:

Søg regler:

Søg deck:
FORUMMET Start | Nye indlæg | Søg | Private boards  
VINTAGE Bouncin'...
Banned og restricted.
Senest læste indlæg: 22:45:32, 19/4 -24. læst 4033 gange.
Troels
MEDLEM
Århus kommune
@dam s. 29/4 -08

9 emner
249 svar

Banned og restricted. 07:50:25, 2/6 -08  
Det burde egentlig være en inkarneret vintage spiller, der opdaterer os andre om dette emne, men nu kom jeg først og fik muligheden for at lyde dum.. :)

http://www.wizards.com/default.asp?x=dci/announce/dci20080602a

Det som overrasker mig mest er at Ponder nu er restricted. En blå for at shuffle sit deck var åbenbart lige brokent nok for wizards. Men det var åbenbart ikke alt, da de også har restricted good old Brainstorm.

Ellers har de igen restrictd Gush. Kortet er åbenbart stadig lidt for godt med exploration og des lige.

Kom endelig og kommenter og ret mig lidt. Jeg vil gerne blive klogere! :)


 
Thank You For Letting Me Go First

Anders_Noer
MEDLEM
Københavns kommune
@dam s. 29/4 -08

6 emner
87 svar

#9 PWP Seasonal

1. Hmm. Det ser ud til at de er l... 10:42:49, 2/6 -08  
Hmm. Det ser ud til at de er lidt skræmte af blå's stabilitet.
Med adgang til 4 Ponder, Brainstorm og Merchant Scroll kan man bygge decks der stort set altid, hurtigt kan finde det de skal bruge.
Fair nok at dette ikke skal være tilfældet og da Merchant Scroll er en tutor, er det fair nok at den også får sparket (som mange andre tutors). Ponder graver 4 kort dybt for 1 mana - og da man i vintage bare skal bruge 1 godt kort for at afgøre spillet, kan jeg godt se at den er på kanten, når den graver næsten lige så dybt som f.eks. Fact or Fiction som koster 4 gange så meget mana. Både Ponder og Brainstorm tillader wacky mana baser, da man altid lige kan sortere lidt. Desværre rammer Brainstorm's restriction samtidig en masse strategier over en kam. Tinker/Colossus, Oath, Dragon og diverse andre Re-animation strategier bliver betydeligt dårligere af at man nu ikke kan shuffle sit 'fat' tilbage i decket når man trækker det. Det er lidt en skam synes jeg.
Flash restriction - helt i orden. Der er ikke meget interaktion i det deck. Så skulle de også bare have restricted Bridge from Below eller et af de andre bosskort i Dredge decket, som mere eller mindre er lige så lamt.

Gush siger lidt sig selv. Man kunne stort set ikke bygge et vindende kontrol/kombo eller kontrol/aggro deck uden Gush/Bond. Jeg har for nyligt set webdiskussioner om at Fastbond var det mest brokne kort ever pga Gush interaktionen.

Kombo og kontrol får således et ordentligt gok i nøden. Jeg forudser en brun sommer med Workshops allover the place. GG.
AntonLunau
MEDLEM
Københavns kommune
@dam s. 21/9 -04

25 emner
71 svar

2. Man må sige at døren er blevet... 12:16:19, 2/6 -08  
Man må sige at døren er blevet losset op til t1.

Som noer'en skriver det burde broen nok også have haft en tur below

Anton
Malte_Holm
MEDLEM
MEDLEM
Frederiksberg kommune
@dam s. 8/4 -08

46 emner
384 svar

#7 PT Points Yearly

3. flash, gush og merchant scroll... 14:45:03, 2/6 -08  
flash, gush og merchant scroll kan jeg godt gå med til, men brainstorm og ponder? :( det er lidt at gå over gevind imo. som anders siger bliver det nok workshops og zombie tokens deluxe, og det virker rimelig lame at give blå/tendrils decks sådan en ordentlig en med hammeren, når man lader de andre deck være som de er,
meanee
MEDLEM
Københavns kommune
@dam s. 7/6 -08

1 emner
7 svar

4. Jeg tror egentlig - efter lidt... 20:14:05, 7/6 -08  
Jeg tror egentlig - efter lidt betænkningstid - ikke, at det at brainstorm blev restricted er et problem. Jeg tror det er interessant nok at se hvad der vil ske med farven blå i vintage efter den her restrictionrunde.
Scroll, Gush og Flash er forståelige - de er allesammen alt for vilde kort, selvom jeg synes det er synd, at jeg ikke længere kan spille flash til Vintage DM.

Det er naturligvis helt fjollet at Ponder har fået kniven. Den er altså ikke for vild. That you can quote me on.

At de ikke har gjort noget som helst ved ichorid er jo til gengæld afsindigt. Det deck bliver da nødt til at blive fuldstændig fjollet nu! Jeg skal ærligt erkende, at jeg ikek har fulgt meget med i Vintage de sidste par år, men jeg ved at ichorid-decket i forvejen var ret godt, og nu er dets største fjende blevet fjernet (Flash).

Alt i alt synes jeg ikke det er en succesfuld restrictionrunde. Det er fint at de vil rive formatet rundt - det har det sandsynligvis haft brug for - men at de udelukkende er gået efter blå, virker åndssvagt og snævertsynet. Ja blå er den bedste farve i eternalformaterne, men det hjælper nok ikke skidemeget på et format der i forvejen i høj grad er blevet forladt til fordel for andre formater, at gøre et af de kedeligste og mest forfærdelige decks i magics historie ekstemt meget bedre end resten af feltet...

Nu med første post på DanskMagic

- meanee
Malte_Holm
MEDLEM
MEDLEM
Frederiksberg kommune
@dam s. 8/4 -08

46 emner
384 svar

#7 PT Points Yearly

5. Efter at have læst et par arti... 20:28:55, 7/6 -08  
Efter at have læst et par artikler og forumtråde, er jeg faktisk blevet semi overbevist om at det hverken styrker eller "nerfer" dredge/workshop, at de restricter de blå kort:

"Workshop decks should get weaker in my estimation, not stronger. One of the reasons that Workshop was a strong choice prior to the restrictions was the cheating of the mana-bases precisely because of cards like Brainstorm, Gush, and Ponder. Now U-based decks will likely revert back to more control-based strategies as opposed to the cantrip-into-a-win combo approach, and the manabases will expand again to 25-26 sources with more basics and Wastelands. This will weaken the 9Sphere approach. Furthermore, with U-based control receding in power aggro-strategies will be more tempting, which would also give Shop decks problems (particularly Goblins and Fish decks with Kataki). Lastly, Shop will really not enjoy having WGD return to the format.

As far as Ichorid goes, it will continue to struggle against any prepared meta - the key cards in the fight against Ichorid are mostly BS/Ponder-independent. Even Shop and aggro archetypes can really do a number on Ichorid if you know how; I anticipate that Ichorid prevalence after the restrictions will match approximately its prevalence before restrictions. It is just too difficult to be consistent with a deck that lives off the top of the library when it comes to finding solutions against dedicated hate cards."

det er et udsnit fra en tråd på themanadrain.com som blev linket på faraos.dk - posten kan findes her. jeg syntes det er en ret intilligent observation og jeg tror faktisk på den ;)

Opdateret: 20:29:20, 7/6 -08
SKIFT TRÅD TIL


 
  Outlaws of Thunder Junction Bliv fri for reklamen? Bliv Gullmedlem!