Magic the Gathering
Magic the Gathering2920 medlemmer 1 online

Brugernavn:

Password:


Bliv medlem
Glemt password?

Søg DanskMagic
Søg kort:

Søg medlem:

Søg by:
Søg i forummet:

Søg regler:

Søg deck:
FORUMMET Start | Nye indlæg | Søg | Private boards  
SCARS OF MIRRODIN Fuld visual spoiler oppe. ...
Scars erfaringer
Senest læste indlæg: 22:13:02, 13/4 -24. læst 4071 gange.
Glitter
MEDLEM
Københavns kommune
@dam s. 9/5 -08

4 emner
80 svar

Scars erfaringer 08:53:15, 18/10 -10  
Status på danskmagic.com 18/10 2010:
Seneste forumindlæg: 11/10
Seneste artikel: 4/10
Seneste Tweet: 29/9
Seneste Nyhed: 7/9

Jeg formoder, at det skyldes, at alle er begravede i den nye serie, scars of mirrodin. Men her et par uger efter prerelease er den måske sunket nok ind til, at I også har lyst til at tale om den.

Hvad mener du fx om...

Metalcraft? Er det overhovedet muligt at få op og stå? Med fire permanents burde man måske alligevel være uovervindelig?

Infect? Er fraværet af skade til spillere et problem i praksis? Hvor mange spil har du tabt med modstanderen på 1 liv og 9 poisoncounters?

Proliferate? Kan det overhovedet hjælpe dig, hvis du er bagude?

Hvad skal man gå efter i draft, og hvad er dødsdømt?

Fortæl om dine erfaringer, reflektioner og holdninger.


frands
MEDLEM
Hinnerup kommune
@dam s. 4/5 -08

11 emner
33 svar

1. Jeg er ikke speciel vild med d... 13:17:41, 18/10 -10  
Jeg er ikke speciel vild med den nye serie. Jeg er causal multiplayer, og der er ikke umiddelbart så meget, der er tiltrækkende. Infect og poison virker lidt for combo-agtig til, at det vækker jubel i et causal miljø. Affinity og dens sidekick metalcraft er heller særlig vellidt.

Causal skal gerne foregå med aggro eller mild form for control.
MagicBEN
MEDLEM
Næstved kommune
@dam s. 25/11 -08

2 emner
10 svar

2. jeg syndes at metalcraft kun s... 14:57:29, 18/10 -10  
jeg syndes at metalcraft kun skal bruges hvis man virklig bygge sit deck op om det, men dog er der nogen kort som godt kan spilles selv uden at man skal gøre alt hvad man kan for at opnå metalcraft hvor det bare er bunus hvis de får metalcraft.

infect syndes jeg ser meget sværet ud, hvis man få mange rigtig gode infect kort tror jeg godt det kan spillet men har set nogen spille det hvor de spiller noget infect og nogen dyr uden og det virker bare ikke.

her snakker jeg kun om sealed da det er hvad jeg har spillet på modo :)
Watex
MEDLEM
Vojens kommune
@dam s. 21/6 -10

14 emner
36 svar

3. Jeg har spillet en del casual ... 19:30:37, 18/10 -10  
Jeg har spillet en del casual / two-headed. Jeg har fået lavet mig nogle forskellige decks, der i blandt både infect og metalcraft.

Umiddelbart syntes jeg metalcraft virker meget godt, da der også er creatures / equipments / artifacts der har cmc 0, så man kan hurtigt få en god bonus til nogle ting.

Et infect deck kan sagtens bestå af nogle creatures uden infect, jeg har fx. nogle *stærke* creatures med flying uden infect med fx "Steel Hellkite". Da jeg har nogle "Tainted Strike" med, hvilket er en god boost, sammen med nogle "Giant Growth" så kan man hurtigt vinde spillet.

Men ellers syntes jeg serien er okay, men også lidt "anderledes" hvis i forstår hvad jeg mener... kampene tar ikke lang tid med infect, jeg syntes list infect kan ødelægge det sjove, men ellers er jeg tilfreds :b
 
I-know-what-they-know-but-they-don't-know-that-I-know-what-they-know-that-I- know!
Opdateret: 19:33:18, 18/10 -10
Bennzilla
MEDLEM
Århus kommune
@dam s. 14/5 -08

12 emner
42 svar

4. Hej Jeg har spillet tre sea... 11:15:20, 20/10 -10  
Hej

Jeg har spillet tre sealed på modo, så følgende gælder sealed.

I de 12 dueller jeg har spillet, har jeg ikke tabt en eneste duel til poison. Så det virker svært at slå ihjel med poison i sealed. Hvis man laver et poison deck i sealed, så tror jeg det er vigtigt med proliferate effekter. Start med at ligge infect dyrene op i en bunke for sig, når I åbner et sealed deck. Det giver ingen mening at lave et deck med blandede infect og ikke infect dyr. Det lyder rimeligt banalt, men ikke desto mindre oplevede jeg at spille mod flere modstander der mixede de to typer dyr.

Metalcraft virker som om man giver modstanderen mulighed for 2-for1 muligheder, jeg angriber med min 4/4, shatter nu er han kun 2/2 og så blokeres der med en 3/3, men der så få instant tricks i formatet at det ikke er så stort et problem. Hvilket selvfølgelig ikke betyder at man ikke skal spille efter at modstanderen kan sætte en sådan situation op. Jeg åbnede en Mox Opal og spillede med den, den er ret ringe i sealed, spil hellere et billigt equipment, hvis du gerne vil have tidlig metalcraft.

Grindclock kunne jeg heller ikke få til at virke, selv om jeg lagde den i tur 2. Man bruger en del runder på at oplade den, hvilket giver modstanderen god tid til at finde et svar til den, inden man begynder at mølle. Og i det her format spiller man med alt det artifact removal man overhovedet kan proppe i decket, så den er ret udsat.

Omkring equipments, så virker Infiltration Lens god ved første øjekast, men når modstanderen begynder at blokere, så er det typisk når man er ved at vinde og kortfordelen er ligegyldig. Måske virker den bedre i et infect deck. Sylvok Lifestaff er jeg positivt overrasket over, i draft hvor man må formode at møde lidt flere infect decks er den nok knap så hot.

Mox præsenterer en smagsprøve fra sin have

Få et Guld-medlemskab for at få mulighed for at vise dine kort her.

Incinerate (EX) 2:-

Ornithopter (GD) 2:-

Serra Angel (EX) 8:-

Master Healer 4:-

Personal Incarnation (EX) 3:-

2 Castigate (Foil) 10:-

Voodoo Doll (EX) 2:-

Sibilant Spirit (GD) 2:-

Serpent Generator (EX) 2:-

Kjeldoran Royal Guard (GD) 2:-

Mangara of Corondor

Zo-Zu the Punisher 20:-

Bronze Horse (EX) 2:-

Petra Sphinx (EX) 3:-

Splitting Slime 7:-

2 Overgrown Estate 5:-

2 Nacatl Hunt-Pride (Foil) 5:-


SKIFT TRÅD TIL


 
  Bliv fri for reklamen? Bliv Gullmedlem!