Magic the Gathering
Magic the Gathering2920 medlemmer 0 online

Brugernavn:

Password:


Bliv medlem
Glemt password?

Søg DanskMagic
Søg kort:

Søg medlem:

Søg by:
Søg i forummet:

Søg regler:

Søg deck:
FORUMMET Start | Nye indlæg | Søg | Private boards  
LEGACY G/b/w landfall hjælp!... Hilfe! ...
Hjælp til casual stompy
Senest læste indlæg: 12:07:51, 17/4 -24. læst 1928 gange.
Nesehttam
MEDLEM
Århus kommune
@dam s. 21/4 -09

3 emner
2 svar

Hjælp til casual stompy 03:26:15, 23/4 -09  
Halløjsa!

Jeg vil gerne lave et casual deck for så få penge som det overhovedet er muligt (jeg har praktisk talt ingen kort - har kun Mirrodin kort fra sidst jeg draftede) og tænkte at et stopmy deck måske er svaret. Jeg vil ikke bruge penge på duals og fetchlands så decket skal være mono.

Jeg har lavet en liste over kort jeg tænker kunne være gode at spille med, men jeg har ikke spillet i ca. 5 år, så der er vel sagtens en hel del kort jeg ikke kender til! Det første jeg tænker på, er, om jeg skal investere i 4 winter orbs?

4 Winter Orbs

4 Rogue Elephant
4 Llanowar Elves
4 Quirion Ranger
4 Vine Dryad
4 Elvish Spirit Guide
3-4 Blastoderm
4 Rancor
4 Land Grant

Det er mere eller mindre de kort som jeg er ret sikker på ville være gode. Nu kommer det jeg er usikker på...

2-3 Harvest Worm

Dem vil jeg gerne spille med, men er 4 Rogue Elephants overhovedet nok til at kunne spille med 2-3 Harvest worms?

4 Wild Mongrel
4 Basking Rootwalla

Wild Mongrels hjælper jo med at sikre, at der er en skov i graven, men med Vine Dryads og Elvish Spirit Guides er det vel sagtens begrænset hvor nyttigt effekten ellers er? Jeg vil ikke lave et madness deck - der skal være noget nostalgi ved decket og madness er ikke nostalgisk nok for mig. De 4 Basking Rootwallas er kun tænkt på som værende Mongrel food. Men det er måske et ret sølle 1-cc drop i forhold til:

4 Skyshroud Elite
4 Skarrgan Pit-Skulk
x Elvish Lyrist

Skal jeg spille med noget der pumper mine bæster? Hvad og i så fald hvor mange?

x Giant Growth?
x Bounty of the Hunt?
x Overrun?

Med Elvis Spirit Guides og Vine Dryads er Bounty of the Hunt vel det dårligere valg?

Det sidste jeg i denne omgang tænkte på er maindeck Uktabi Orangutans? Og Skullclamps?

Og noget skov skal der jo også til, men er lidt i tvivl om hvor få jeg kan spille med. Tænker at omkring 14 vil kunne gøre det? Gaea's cradles vil jeg ikke spendere penge på. Det er selvfølgelig svært at svare på hvor mange skove jeg skal spille med når jeg ikke har præsenteret en decklist, men jeg vil gerne cutte Overrun for færre skove.

Håber I kan hjælpe mig lidt på rette vej.

Opdateret: 03:33:18, 23/4 -09

Voidmage
MEDLEM
Odense kommune
@dam s. 1/5 -08

10 emner
69 svar

1. Hvad med Invigorate Kavu Preda... 23:29:58, 24/4 -09  
Hvad med Invigorate Kavu Predator "comboen" ? Den virker ret udemærket i stompy. Hvad med Jungle Lion main? (og evt. Mtenda Lion!?)
Blastoderm virker lidt mærkelig, det samme gør Orangutan'er main hvis det bare skal være casual.
Skyshroud Elite og Skarrgan Pit-Skulk er gode ja. Som sagt synes jeg også Jungle Lion næsten er et must.
Andre kort;
Bonesplitter
Skyshroud Ridgeback
Quirion Sentinel (?)
Måske også Nettle Sentinel
Giant Growth helt klart hvis du har plads til den. Og altid Tarmogoyf over Harvest Wurm som er for meget "build-around-me" til den her slags deck.
Og selvfølgelig Noble Hierarch! :D
 
Mmm, Kage <3
Opdateret: 14:41:06, 25/4 -09
SKIFT TRÅD TIL


 
  Outlaws of Thunder Junction Bliv fri for reklamen? Bliv Gullmedlem!