Magic the Gathering
Magic the Gathering2920 medlemmer 0 online

Brugernavn:

Password:


Bliv medlem
Glemt password?

Søg DanskMagic
Søg kort:

Søg medlem:

Søg by:
Søg i forummet:

Søg regler:

Søg deck:
FORUMMET Start | Nye indlæg | Søg | Private boards  
GENERELT Nye vs gamle kort... Interview om Magic Cards ...
Råd ang. hyggedecks søges!
Senest læste indlæg: 11:55:25, 20/4 -24. læst 1659 gange.
Maxe
NYTILKOMMEN
Maribo kommune
@dam s. 10/3 -15

1 emner
2 svar

Råd ang. hyggedecks søges! 14:48:22, 10/3 -15  
Hey magicnørder :D

Startede med MtG i '94 og gik meget op i det frem til ~Invasion block. Mistede desværre alle mine kort på et tidspunkt (godt jeg ikk startede i Unlimited!) og jeg kom væk fra Magic selvom jeg elsker spillet, artwork, flavor text etc.

Står nu i en situation hvor jeg gerne vil sammensætte X antal "hyggedecks" som jeg eksempelvis lige ka' hive frem når mig og gutterne vil genoplive fascinationen af dette geniale kortspil.

Vil nok bruge en 2-3K på det i første omgang og er nået frem til at det måske er bedre at købe enkeltkort fremfor at købe en samling crap og selv sammensætte decks, hvor jeg så alligevel kommer til at stå og mangle singles.

Desværre er det eneste jeg ka' huske, at jeg havde et Fires of Yavimaya deck engang som var sjovt at spille med... så der ryger den første plov vel.


TL:DR

Søger gode forslag omkring nogle decks som er:

1. Forholdsvis billige i indkøbspris (gerne under 500kr)
2. Ingen Planeswalkers xD
3. Formatet er lidt ligemeget.
4. Sjove at spille med.. dvs. velfungerende decks, men gerne lidt alsidige fremfor decks der er afhængige af en enkelt 3-korts instant win kombo, eller en eldrazi der smadrer alt eller et nederen monoblue lockdown.

Ville sætte pris på hvis der er nogen herinde som enten ka' smide mig et par links til nogle decks der har været populære de sidste 15-20år og opfylder ovenstående krav eller eventuelt bare fyre nogle keywords af, som jeg så selv ka' google =)

Maxe
NYTILKOMMEN
Maribo kommune
@dam s. 10/3 -15

1 emner
2 svar

1. Hmm.. ka' se at de har ændret ... 21:04:22, 11/3 -15  
Hmm.. ka' se at de har ændret på formaterne 'siden sidst' og at ser ud som om det moderne extended er totalt domineret af Tarmogoyf - som derfor er galt overpriced.. (ville trods alt være sjovest ikk at ha' decks der er alt for random formatmæssigt)

Tror bare jeg enten bygger nogle billigere alternativer af modern decks, bygger nogle block decks eller leder efter nogle world championship decks, selvom jeg i princippet ikk er så vild med 'guldkant'.

Input som jeg selv har overset eller er uvidende om, er stadig velkomment =)

Opdateret: 21:12:38, 11/3 -15
Fuglekongen
MEDLEM
Århus kommune
@dam s. 15/6 -10

5 emner
70 svar

2. Ved ikke om det kan bruges til... 10:35:40, 14/3 -15  
Ved ikke om det kan bruges til noget da det selvfølgelig kommer an på hvor casual du vil spille, men faldt lige over denne tråd hvor udfordringen var at lave helt "dirt-cheap" decks som faktisk er sjove at spille med og har lidt power.

http://www.mtgsalvation.com/forums/the-game/modern/budget-modern/221763-modern-extreme-budget-deck-challenge

Modern er ikke så domineret af Tarmogoyf som det måske kan virke som, men det er jo bare et godt dyr :)

Men du/i sigter efter at lave nogle modern decks i sidste ende?
 
farfromny.com
Maxe
NYTILKOMMEN
Maribo kommune
@dam s. 10/3 -15

1 emner
2 svar

3. Ow! rigtig fed side den dér.. ... 12:21:16, 14/3 -15  
Ow! rigtig fed side den dér.. takker! =) .. vil jeg bestemt stjæle lidt fra.

Problemet for mig er at jeg ikk rigtig ved om der er gang i magicklubberne rundt omkring i provinsen længere.

Kom en del i Goblin Gate i mine unge dage, hvor der var godt gang i gaming og bytteri, men hvis den slags steder nærmest kun findes i Århus og Kbh og spillet er ved at dø lidt ud og/eller det primært er standard type 2 pengemaskinen der er liv i, tænkte jeg at modern nok var det bedste format at holde sig til i første omgang ja.
Ikk fordi jeg umiddelbart har intentioner om at joine turneringer, men fordi jeg bedst ka' lide at formatet på en eller anden måde er legit og decks er "fair byggede".

1. Genskabe mit Fires deck - mest bare fordi jeg er pissetræt af at det gik til grunde (og ikk ka' huske hva' alle de andre kort og decks var)

2. Ha' nogle decks liggende, som venner der solgte deres kort for 10-20 år siden ka' låne en aften hvor man får lyst til lidt magi.

3. Tage den derfra og se om det trækker at komme tilbage i spillet på mere end sporadisk hyggebasis.
SKIFT TRÅD TIL


 
  Bliv fri for reklamen? Bliv Gullmedlem!