Magic the Gathering
Magic the Gathering2920 medlemmer 0 online

Brugernavn:

Password:


Bliv medlem
Glemt password?

Søg DanskMagic
Søg kort:

Søg medlem:

Søg by:
Søg i forummet:

Søg regler:

Søg deck:
FORUMMET Start | Nye indlæg | Søg | Private boards  
GENERELT Ny spiller ... håber i kan hjæ... Jeg er meget ny til Magic og v ...
Endnu en ny på Magic Bølgen :)
Senest læste indlæg: 20:34:35, 14/4 -24. læst 1397 gange.
DarksnakeDk
NYTILKOMMEN
Gladsaxe kommune
@dam s. 11/12 -14

1 emner
0 svar

Endnu en ny på Magic Bølgen :) 16:32:19, 11/12 -14  
Hej Folkens.

Jeg er endnu en ny Magic card spiller, der startede i Søndags med at købe mit første deck.

Jeg ville høre jer, om hvad forskellen og fordelen er på Black/ Red og Black/Blue???

Jeg ved ikke lige om jeg skal tage blue eller red sammen med mit Black deck, hvad ville i anbefale?

Håber i vil hjælpe en ny spiller :)

Opdateret: 16:54:23, 11/12 -14

Fuglekongen
MEDLEM
Århus kommune
@dam s. 15/6 -10

5 emner
70 svar

1. Velkommen til Magic og danskma... 22:46:50, 13/12 -14  
Velkommen til Magic og danskmagic! :)

Jeg skal lige forstå; du har købt et sort deck og vil nu gerne købe et rødt/blåtdeck og bygge dem sammen?

Man kan jo sagtens spille deck som kun er én farvede - disse referes ofte til som 'Mono' Sort, Mono-blå etc.

Har man dog en strategi eller en nysgerrighed til at se hvad ens deck kan præstere sammen med andre farver, kommer der selvfølgelig nogle overvejelser.

På grund af de kort i hver farve og deres sammensætninger, er BLÅ OG SORT sammen ofte det man ville kalde et kontrol deck (ikke altid, men tit). RØD OG SORT derimod er oftere mere aggressiv.

Det handler altså i høj grad om hvilket temperament man har og hvilke former for magic man er vild med :)


http://www.danskmagic.com/forum/topic.php?ID=154436

Her kan du se en lille overordnet intro til et blåt/sort kontrol deck. Disse decks vil typisk prøve at spille længere og vinde runde 18+, hvorimod rød/sort helst vil vinde inden runde 10.

For at blive god til magic handler det om at kende de forskellige 'archetypes'
Og kunne spille med dem alle. Allervigtigst er det dog at blive skidegod til at spille det deck man i sidste ende kaster sin kærlighed på! :)
 
farfromny.com
Opdateret: 22:50:50, 13/12 -14
SKIFT TRÅD TIL


 
  Outlaws of Thunder Junction Bliv fri for reklamen? Bliv Gullmedlem!