Magic the Gathering
Magic the Gathering2920 medlemmer 0 online

Brugernavn:

Password:


Bliv medlem
Glemt password?

Søg DanskMagic
Søg kort:

Søg medlem:

Søg by:
Søg i forummet:

Søg regler:

Søg deck:
FORUMMET Start | Nye indlæg | Søg | Private boards  
GENERELT Endnu en ny på Magic Bølgen :)... Genoptaget magic efter "lille" ...
Jeg er meget ny til Magic og ville meget gerne have hjælp til et godt blåt/....
Senest læste indlæg: 13:40:42, 16/4 -24. læst 2277 gange.
romeo0108
NYTILKOMMEN
Bornholms regionskommune
@dam s. 7/12 -14

1 emner
0 svar

Jeg er meget ny til Magic og ville meget gerne have hjælp til et godt blåt/.... 01:05:36, 7/12 -14  
Jeg er meget ny til Magic og ville meget genre have hjælp til et godt blåt/måske sort.
om der nogen der kan hjælp mig jeg går på efterskole lige nu der er super mange der spiller det men ikke så mange der spiller control decks. så plz hjælp mig :)

kom med nogen gode ider mange tak :=)

Fuglekongen
MEDLEM
Århus kommune
@dam s. 15/6 -10

5 emner
70 svar

1. Hej Romeo. Fedt at i har et ... 13:45:33, 8/12 -14  
Hej Romeo.
Fedt at i har et godt hold af mennesker der spiller på din efterskole! :)

Det er lldt svært at komme med en liste på et control deck uden at vide et par ting.

For det første - spiller de andre fra din efterskole et bestemt format (f.eks Standard eller modern) eller spiller i bare med en masse blandede kort.

For det andet er det muligt at få decks i meget forskellige prisklasser - et sort/blåt control deck kunne således koste fra flere tusinde kroner til 100,- fra rodekassen, det kommer simpelthen an på hvad niveauet er.

Som overordnes guidelines til et sort/blå kontrol deck er her et par tip (kortenes effektivitet skalerer med formatet, men det her er et par af de mest basale effekter og kort du sigter efter)

LANDE

Island Swamp
Dismal BackwaterDimir Aqueduct

Alt efter hvilke lande du vælger og hvor dyr din kurve er ville jeg foreslår 23-25 lande i dit kontrol deck. I kontrol decks er det meget vigtigt at du har et landdrop hver runde.

BOARD CONTROL

Du skal bruge noget af det vi kalder spot-removal f.eks
Doom BladeMurder

Kan du få noget massremoval er det også at foretrække, men igen, afhængigt af hvordan dit deck ser ud.
DamnationBarter in BloodEvincarAetherspouts

Det er vigtigt at dit kontrol deck kan få value, det vil sige at du kan bytte et af dine kort for flere af modstanderens, f.eks ved Damnation, og på denne måde komme foran i kort (så du altid har svar til modstanderens kort og på den måde kan holde dig foran)


CARD DRAW

Det falder i stil med hvad jeg lige nævnte om value! Når der ikke er noget presserende på bordet har du tid til at kaste nogle kort der giver dig flere kort og på den måde komme foran. f.eks
DivinationThink TwiceSign in Blood Gush


FINISHER

Til sidste har du brug for en finisher, altså et kort der i sidste ende kan slå modstanderen ihjel. Der har været mange forskellige gennem tiderne

PsychatogPrognostic SphinxMorphlingAetherlingTwisted AbominationJace, Memory Adept


Det er lidt overordnede guidelines, men hvis du kan svare lidt på hvad format i spiller, hvilket powerlevel de andres kort er og hvad du ca. har lyst til at investere, vil jeg gerne give lidt tips til en konkret deckliste du kan starte med at tweake på. Håber det var til hjælp.
 
farfromny.com
Opdateret: 21:11:06, 9/12 -14
Fuglekongen
MEDLEM
Århus kommune
@dam s. 15/6 -10

5 emner
70 svar

2. Glemte også lige at nævne coun... 22:40:38, 13/12 -14  
Glemte også lige at nævne counters som kan annulere din modstanders kort!

COUNTERS
CounterspellDissolveMana LeakExclude
 
farfromny.com
SKIFT TRÅD TIL


 
  Outlaws of Thunder Junction Bliv fri for reklamen? Bliv Gullmedlem!