Magic the Gathering
Magic the Gathering2920 medlemmer 0 online

Brugernavn:

Password:


Bliv medlem
Glemt password?

Søg DanskMagic
Søg kort:

Søg medlem:

Søg by:
Søg i forummet:

Søg regler:

Søg deck:
FORUMMET Start | Nye indlæg | Søg | Private boards  
MAGIC 2012
Nye planeswalkers i m12
Senest læste indlæg: 21:20:27, 19/4 -24. læst 10199 gange.
Troels
MEDLEM
Århus kommune
@dam s. 29/4 -08

9 emner
249 svar

Nye planeswalkers i m12 21:35:39, 23/5 -11  
Så kom den første artikel på wizards side om m12: link

og den spoiler et par kort og abilities, der kommer med den nye serie. Mest interessant:

Gideon Jura. (tjek sidst i videoen nederst i artiklen)

There you have it. Det gliver sindsygt. (og honorable mentions til den gode hr. Markov, men den var vist kun rigtig god i limited anyways).
 
I can't wait, Baby I can't wait
Opdateret: 22:10:54, 24/5 -11

Jakob
REDAKTøR
MODERATOR
Kolding kommune
@dam s. 24/9 -06

64 emner
785 svar

1. Gideon er good news. Han har e... 16:00:16, 24/5 -11  
Gideon er good news. Han har et fint power level synes jeg. Også fint er, at de har skiftet "is put into a graveyard from the battlefield" med "dies", det er noget nemmere :-)

Bliver spændende at følge spoileren.
 
-------------------
Captain Obvious you will be missed.
Troels
MEDLEM
Århus kommune
@dam s. 29/4 -08

9 emner
249 svar

2. Jeg synes Gideon er alt for go... 22:09:44, 24/5 -11  
Jeg synes Gideon er alt for god. Alt alt alt alt alt for god. Også i sealed i forhold til de andre planeswalkers. De gjorde lige den næstbedste (ajani) endnu bedre (Gideon)...

Mht det med "dies". Jeg går ud fra at det er fint nok, men skaber det ikke et problem rent billedligt hvis et dyr "dies" mens pale curtain - samuraien er i spil..?

så bliver det noget med at dyret "dør", men bliver removed - men så er det ikke dødt (da definitionen var at blive flyttet fra battlefield til graveyard), og bliver det så exiled? hmmmm...
 
I can't wait, Baby I can't wait
Jakob
REDAKTøR
MODERATOR
Kolding kommune
@dam s. 24/9 -06

64 emner
785 svar

3. Ja, der er selvfølgelig nogle ... 10:15:39, 25/5 -11  
Ja, der er selvfølgelig nogle ting i det, du siger mht. "dies". Men alt andet lige er det mere elegant end en otte ord lang sætning. Hvis Samura of the Pale Curtain skulle blive genoptrykt, ville den jo i øvrigt bare blive wordet om, så der ingen tvivl er om, hvad der sker.

Gideon ER god, men den hopper ind og ud af Standard hele tiden, hvilket er et tegn på balanceret power level. Den findes ikke engang i moderne CawBlade-lister længere. Desuden er Ajani stadig bedre end Gideon, hvis du spørger mig.
 
-------------------
Captain Obvious you will be missed.
Larzdk
FANTASY KING
ADMIN
REDAKTøR
DOMMER L1
GULDMEDLEM
Bröndby kommune
@dam s. 3/5 -08

9 emner
155 svar

#20 PT Points Yearly

4. Ja, lad nu lige være med at gø... 10:26:41, 25/5 -11  
Ja, lad nu lige være med at gøre Gideon til den nye Jace.

Gideon er god, no doubt, men som Jakob skriver, så er han meget meta-afhængig.
 
New Phyrexia Techsupport, how may I help you?
kioskman
FANTASY KING
REDAKTøR
Odense kommune
@dam s. 7/5 -08

19 emner
233 svar

#8 PWP Lifetime

5. Jeg mener at Gideon og Big Jac... 14:22:27, 25/5 -11  
Jeg mener at Gideon og Big Jace ikke er lagt fra hinanden i powerlevel, dog har Big Jace flere fordele:

- den er blå
- koster kun 4 mana
- har flere abilities end Gideon
- og er bedre til at lave card-advantage

Men sammenlignet med andre PW i standard pt. er det kun Koth of the Hammer der kommer i nærheden af, og det kun i monorøde decks (jeg siger ikke at den ikke kan spilles i andet, bare at den powerlevel er bedst dér), og det stadig kun fordi han kun koster 4 mana, tænk bare hvor meget dårligere han havde været til 5 mana som Gideon...
Troels
MEDLEM
Århus kommune
@dam s. 29/4 -08

9 emner
249 svar

6. hvor i himlens navn prøver jeg... 22:48:34, 25/5 -11  
hvor i himlens navn prøver jeg at gøre Gideon til Jace?

Ja, den hopper ind og ud af standard, men det gør den grønne titan også - et kort jeg også synes er for godt. Men alas, det er nok en ret lang og frugtesløs diskussion.

Desuden kunne jeg påpege, at grunden til den ikke er i metaet længere formentlig har noget at gøre med, at den sejrede sig ihjel. For nej, Gideon er nok ikke særlig god i mirroren (påstår jeg uden, at forsøge at spille klog)...

EDIT: ja, kald det bare meta-afhængig. Men hvilket kort ud over Jace er ikke metaafhængigt?

... Men at mene at Ajani er bedre end Gideon ... Er også en diskussion. Jeg er meget uenig.
 
I can't wait, Baby I can't wait
Opdateret: 22:50:57, 25/5 -11
kioskman
FANTASY KING
REDAKTøR
Odense kommune
@dam s. 7/5 -08

19 emner
233 svar

#8 PWP Lifetime

7. Det kan godt være at jeg taler... 00:05:51, 26/5 -11  
Det kan godt være at jeg taler imod hvad flertallet af caw-blade spillere mener... men jeg kan godt lide Gideon Jura i mirror'en, og dem er der bestemt ikke blevet færre af.

Så er den foresten heller ikke helt ringe mod Exarch-twin hvis man kan back'e den up med en Day of Judgement.
Larzdk
FANTASY KING
ADMIN
REDAKTøR
DOMMER L1
GULDMEDLEM
Bröndby kommune
@dam s. 3/5 -08

9 emner
155 svar

#20 PT Points Yearly

8. Troels, lige her: Jeg synes G... 11:12:17, 26/5 -11  
Troels, lige her:
Jeg synes Gideon er alt for god. Alt alt alt alt alt for god. Også i sealed i forhold til de andre planeswalkers.
Jeg formoder in hindsight at du mener i M12 limited, men diskusionen var langt mere generel? da du selv nævner Ajani (Vengeant, igen formodet, da den er tons bedre end goldmane).

Kiosko, de bouncer gerne Gideon med en Roil, hvis du har tauntet, men ja - den _kan_ købe en tur i worstcase.
 
New Phyrexia Techsupport, how may I help you?
Troels
MEDLEM
Århus kommune
@dam s. 29/4 -08

9 emner
249 svar

9. Ok, Lars. Jeg tror simplethen ... 12:34:52, 26/5 -11  
Ok, Lars. Jeg tror simplethen ikke vi taler sammen sprog. Eller også ligger du for meget i det jeg skriver.

Jeg kan slet ikke se hvorfor jeg skulle sammenligne med Ajani Vengeant? Den var i Shards med Elspeth.. Og er ikke engang i standard mere?

Min analogi med "næstbedste planeswalker" var fra m11 - hence "Den hvide planeswalker".

Og mht. "den næste Jace snakken", så kan jeg for det første ikke stå til regnskab for hvad du mener jeg skriver. For det andet er der ingen logisk sammenhæng mellem at synes et kort er for godt uden at gøre det til en jace. (og hvornår har jeg kommenteret på mit syn på Jace TMS's powerlever anyway?)
 
I can't wait, Baby I can't wait
Larzdk
FANTASY KING
ADMIN
REDAKTøR
DOMMER L1
GULDMEDLEM
Bröndby kommune
@dam s. 3/5 -08

9 emner
155 svar

#20 PT Points Yearly

10. Jeg tror vi snakker ret meget ... 14:34:02, 26/5 -11  
Jeg tror vi snakker ret meget forbi hinanden formatmæssigt. Jeg sammenlignede med Ajani Vengeant, fordi de var i samme standard for ikke såå lang tid siden - og i samme deck.

Anyway, så håber jeg bare at der generelt er flere planeswalker-nerfs i de næste sæt. Jeg er ret træt af et standard, hvor "the great answer to planeswalkers is their weakness to be attacked".. Selv effektive dyr som Hex Parasite har jo hurtigt vist sig ikke at være god nok, så længe standard ikke er roteret.
 
New Phyrexia Techsupport, how may I help you?
mmpedersen
MEDLEM
Århus kommune
@dam s. 6/5 -08

3 emner
65 svar

11. Gideon var heller ikke absolut... 22:13:24, 26/5 -11  
Gideon var heller ikke absolut fantastisk i draft på samme måde som fx Chandra Nalaar...
 
No comments.
kioskman
FANTASY KING
REDAKTøR
Odense kommune
@dam s. 7/5 -08

19 emner
233 svar

#8 PWP Lifetime

12. Mener du ikke at Gideon Jura v... 11:04:24, 27/5 -11  
Mener du ikke at Gideon Jura var bedre end Chandra Nalaar i limited?

I beg to differ.

Opdateret: 11:04:44, 27/5 -11
Larzdk
FANTASY KING
ADMIN
REDAKTøR
DOMMER L1
GULDMEDLEM
Bröndby kommune
@dam s. 3/5 -08

9 emner
155 svar

#20 PT Points Yearly

13. Er det overhoved en diskution?... 11:25:33, 27/5 -11  
Er det overhoved en diskution? Chandra og Gideon har ikke før været i samme limited format...
 
New Phyrexia Techsupport, how may I help you?
mmpedersen
MEDLEM
Århus kommune
@dam s. 6/5 -08

3 emner
65 svar

14. Nu mener jeg i formatet. Rise ... 13:06:26, 27/5 -11  
Nu mener jeg i formatet. Rise of the Eldrazi var ikke det hiurtigste format, og det var M11 heller ikke. Til gengæld var det bedste deck i begge formaterne det godt-byggede UW-skies draft deck, med eller uden PWs.

Så derfor tror jeg ikke, at Gideon vil være den bombe i Limited, som folk gør ham til. Hans problem er mere, at han ikke vinder spillet, bare staller det. Chandra derimod er removal on a stick, der SAMTIDIGT bare kan slå ihjel hvis du kører den +1, +1, -8.
 
No comments.



SKIFT TRÅD TIL


 
  Bliv fri for reklamen? Bliv Gullmedlem!